Ľahko sa pripravuje a ešte ľahšie trávi. Prirodzene bezlepková quinoa tlmí zápalové procesy v tele, predchádza cukrovke aj srdcovocievnym ochoreniam.

Prirodzene bezlepkové quinoa sa právom udomácnila v kuchyni každého milovníka zdravého životného štýlu. Je absolútne všestranné a pripraviť ju zvládne aj úplný začiatočník. Chutí výborne na sladko i na slano a zasýti vás na dlho. Nebojte sa jej!

Superpotravina plná vitamínov

Quinoa je pseudoobilnina. Vyzerá ako zrno, ale jedná sa o semená asi dva metre vysokej rastliny, mrlíka čílskeho. Neobsahuje ani štipku lepku, za to je plná bielkovín, aminokyselín, železa, vápnika a fosfora. Z vitamínov víťazia béčka a neprehliadnuteľný je aj vitamín E. Z metabolického hľadiska je cenný najmä obsah vlákniny, ktorej je tu dvakrát viac než v porovnateľnom množstve obilnín.

Výživnejšia ako sója

Konzumáciou quinoy nemôžete nič pokaziť. Tlmí zápalové procesy v tele, predchádza vzniku cukrovky a srdovocievnych chorení, znižuje cholesterol a aj krvný tlak. Je bezpečná pre celiatikov a oveľa nutrične hodnotnejšia ako ryža, sója či kukurica. Quinou oceníte aj pri chudnutí, pretože má nízky glykemický index a vysokú sýtiacu schopnosť  

Na slano aj na sladko

Quinoa má veľa farieb, chuťovo sa však príliš nelíšia. Pred varením sa preplachuje horúcou vodou, čo ju zbaví prípadnej horkosti. Následne sa zalieva vodou v pomere 1:1,5 až 1:2 a varí sa 15 až 20 minút. Uvarené quinoa sa pozná podľa „otvorených prstienkov“.

Nahraďte ňou alebo doplňte ryžu v rizote, ale skúste to aj v ryžovom nákype. Podávajte ju ako príloh, dajte ju do raňajkovej ovsenej kaše a upečte z nej koláč. Slaný aj sladký. Neoľutujete!