Nemyslí vám to, zabúdate, strácate pozornosť a neviete sa sústrediť? Váš mozog je hladný. Ale dobre si rozmyslite, čo mu naservírujete.

Koľko ste mali dnes káv? A máte neodbytnú chuť dať si ďalšiu, aby ste si naštartovali mozog? Možno chutný, ale určite nie najlepší nápad. Oveľa lepšiu službu svojej nervovej sústave urobíte, ak si pri počítači schrúmete hrsť mandlí alebo nejakú tú mrkvu. Neveríte?

Avokádo, banán, makrela

Natrite si ho ráno na chlieb namiesto masla, na obed ho zamiešajte do ryže a na večeru si ho dajte do šalátu z paradajok, paprík a cibuľky. Avokádo bravúrne zlepšuje prekrvenie mozgu.

Vedeli ste, že mozog sa dokáže regenerovať iba v spánku? Ak o blahodarnom odpočinku len márne snívate, skúste jesť viac banánov. Obsahujú aminokyselinu tryptofán, ktorá je pre pokojný spánok viac než potrebná. Upokojí stresom rozdráždené nervové bunky a vďaka množstvu draslíka pomôžu utíšiť aj srdce, ktoré vám búši a oberá vás o pozornosť.

Nie všetko mastné je nezdravé. Ak sa jedná o ryby, platí presný opak. Vysoko mastné ryby ako makrela, losos či sleď sú skvelým zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré sú súčasťou nervových buniek a bez ktorých by sa informácie v nich nespracúvali správne.

Karfiol, orechy, pečeň a...

Nijaká zelenina mozgu neuškodí, ale predsa len existujú „lepšie“ kúsky. Na ich čele stojí karfiol plný cholínu, ktorý podporuje rozvoj kognitívnych funkcií. V tesnom závese za ním stojí brokolica, kel, kapusta a mrkva zvyšujúca aktuálny mozgový výkon a kreativitu.

Vlašské orechy, lieskovce či paraorechy obsahujú veľa vitamínu E a B6, omega-3 mastné kyseliny aj antioxidanty. Pozitívne ovplyvňujú činnosť mozgu. Musia však byť nepražené a nesolené.  

Informácie v mozgu sa neprenášaj správne, ak im chýba zinok. Je nevyhnutný aj pre rast nových nervových buniek a ich funkčnosť. Suverénne najbohatšie na ľahko využiteľný zinok je hovädzia a kuracia pečeň.

To najdôležitejšie na koniec. Takmer tri štvrtiny mozgu tvorí voda. Obyčajná, neochutená a bez bubliniek. Ak organizmu chýba, začne vyplavovať hormón hydrokortizón, ktorý negatívne ovplyvní váš mozgový výkon.